HAMDOLSUN


Ormanda gezen ateist bir adam, etrafındaki güzelliklere bakıp, "Evrim ne güzellikler yaratıyor!" diye düşünüp mest oluyormuş. Aniden arkasında kocaman bir ayı belirmiş ve onu kovalamaya başlamış. Adam, bütün gücüyle kaçıyormuş ama arkasına her baktığında ayının daha da yaklaştığını görüyormuş. Dakikalarca süren bir kaçıştan sonra adamın ayağı yerdeki dala takılmış ve düşmüş. Ayı, adamın üzerine atlamış, pençesini kaldırmış, tam vurmaya hazırlanırken adam korkuyla bağırmış:
- Allahım!..
Bir anda zaman durmuş, ayı donmuş, ormandaki nehir bile akmaz olmuş. Bir anda orman kararmış ve gökyüzünden bir ışık hüzmesi adamın üzerine parlamış. Çok derinden gelen ilahi bir ses duyulmuş:
- Yıllarca bana inanmadım, yaratılışı kozmik bir kazaya bağladın, sana bu durumda yardım etmemi mi istiyorsun? Seni sevgili bir kulum mu saymalıyım?
Adam utanç içerisinde cevap vermiş:
- Biliyorum, bunca yıldan sonra dindar biri olmayı istemem haksızlık, ama belki ayıyı dindar yapabilirsiniz.
- Peki.
Işık kaybolmuş. Nehir tekrar akmaya başlamış. Her şey eski haline dönmüş. Ayı adamı parçaladıktan sonra, iki pençesini de göğre doğru çevirmiş, ve dua etmeye başlamış:
- Allahım, senin rızkınla orucumu açıyorum, hamdolsun verdiğin nimetlere!..

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı