KADİR İLE TEMEL


Diyarbakırlı Kadir ile Trabzonlu Temel, Amerikaya zengin olmak için gitmişler. Bir yıl sonra aynı yerde tekrar buluşmak üzere ayrılmışlar. Bir sene sonra, Temel beş parasız buluşma yerine gelmiş, daha sonra yanına bir limuzin yanaşmış ve içinden smokin giyen Diyarbakırlı Kadir çıkmış. Kısa bir selamlaşmadan sonra Trabzonlu Temel demiş ki:
- Ula uşağım, ben hiçbir baltaya sap olamadım, ama görüyorum ki; sen oldukça iyi durumdasın.
Diyarbakırlı Kadir kasıla kasıla cevap vermiş:
- Eh işte, durumum iyidir gardaş. Valla bu amerikalılar salaktır lo. Bir fal makinası yapmışam. 5 dolara elini makineye koyuyorsun ve fala bakıyor. Ben de bu sayede zengin olmuşam lo.
Daha sonra, yine bir yıl sonrası için sözleşmişler. Bir sene sonra Diyarbakırlı Kadir yine limuzini ile gelmiş ve Trabzonlu Temel'i beklemeye başlamış. On dakika sonra tepeden bir helikopter inmiş ve içinden, Trabzonlu Temel çıkmış. İyice şaşıran Diyarbakırlı Kadir sormuş:
- Ula gardaş, nasıl oldu da bu kadar zengin oldun lo?
Trabzonlu Temel kasıla kasıla bir Havana purosu yaktıktan sonra cevap vermiş:
- Valla bu amerikalılar çok salak uşağım. Ben senin makineyi biraz daha geliştirdim; 5 dolar veriyorsun fala bakıyor, 10 dolar daha vermezsen, elini geri alamıyosun.
- Vıy!..

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı