NE İŞE YARADIN?


Bektaşi ile Hacı Osmanlı, ramazanda içki içerken yakalanmışlar. Kadı sormuş:
- Yaptıklarınızın cezasının ne olduğunu biliyor musunuz?
Hacı Osmanlı af dilemiş:
- Şeytana uyduk kadı efendi, ne olur bizi affet!
Kadı, Hacıya idam cezası vermiş. Sıra Bektaşiye gelmiş:
- Söyle bakalım; sana nası bir ceza verelim?
- Kadı efendi ben gayrimüslümüm, bana oruç farz değildir.
Bunun üzerine Kadı Bektaşiyi serbest bırakmış. Bektaşi kadıya sormuş:
- Kadı efendi, ben de şehadet getirsem, müslüman olsam; arkadaşımı da bağışlar mısın?
Kadı efendi biraz düşünmüş, gâvuru müslüman yapmanın ona sağlayacağı sevabı hesapladıktan sonra Hacıyı da affetmiş. Kadının huzurundan ayrıldıktan sonra şaşkına dönen Hacı, Bektaşiyi azarlamış:
- Sen ne biçim adamsın yahu? Bir dinsiz oluyorsun, bir dinli oluyorsun, sende iman yok mu bre münafık?
Bektaşi gülerek demiş ki:
- Gâvur oldum; kendimi, müslüman oldum; seni kurtardım be! Peki, sen ne işe yaradın?

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı