SARI GELİN


Olay Denizlinin bir köyünde geçiyor. Sarı Gelin'in kocası öleli iki yıl olmuş, hâlâ yas tutarmış. Sarı Gelin'in komşusu da dul bir erkekmiş. O da Sarı Gelin'le evlenmek istermiş. Günün birinde, Sarı Gelin avluda bazlama pişirirken, rahmetli kocası aklına gelmiş, başlamış ağlamaya:
- Sarı Gelin'in pişirdiği bazlamaları kim yiyecek?
Çitin öte tarafından Sarı Gelin'i gözetleyen dul erkek komşusundan cevap gelmiş:
- Ben, ben!..
- Sarı Gelin'in yanında kim yatacak?
- Ben, ben!..
- Sarı Gelin'e kim sarılacak?
- Ben, ben!..
- Sarı Gelin'in yanaklarından kim öpecek?
- Ben, ben!..
- Sarı Gelin'in beş yüz lira borcu var; kim ödeyecek?
O devirde beş yüz lira çok para. Parası yok, pulu yok, beş yüz lira borcu nasıl ödesin bizim zavallı sevdalı, bakmış iş olacak gibi değil şöyle cevap vermiş:
- Öyle berbat işe gelemem ben!..

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı